نوشته شده توسط : شیما ملکی

پیشنهاد فروش خودرو مدل ب ام و 335i کروک 2012

 

مدل سدان سری 3 برای سال 2012، کاملاً جدید است، اما سایر مدل‌ها تغییری نکرده‌اند. با این وجود، مدل ثابت‌قدم بی‌ام‌و، همچنان به عنوان یک خودروی لوکس میان‌رده خواستنی و کامل، باقی خواهد ماند.

 

 

  • نقاط قوت

تعادل عالی بین فرمان‌پذیری و سواری، پیشرانه پیشرانه قدرتمند و قابل قبول، اتاق سطح بالا، چهار نوع بدنه، طراحی زیبا برای مدل سقف متحرک.

 

  • نقاط ضعف

فضای کم قسمت بار، امکانات سفارشی گران‌قیمت، گیرایی کمتر رانندگی این مدل نسبت به سایر نمونه‌ها.

 

 

  • موارد جدید در مدل 2012

مدل سدان این خودرو، برای سال 2012 کاملاً از نو طراحی شده است. این موارد شامل: ظاهر به‌روزتر، فضای بیشتر داخلی و پیشرانه و جعبه‌دنده جدید که قدرت بیشتری تولید کرده و مصرف سوخت را اقتصادی‌تر می‌کنند. سایر مدل‌های این سری، بدون تغییر و با همان شکل و شمایل نسل قبلی، باقی مانده‌اند.

 

 

  • معرفی

یک چیز خوب را خراب نکنید. می‌توانید تصور کنید که این واژگان در بالای سر مهندسین و طراحان مدل 2012 آویخته شده است. اغراق نکرده‌ایم اگر بگوییم، این مدل در طول پنج نسل گذشته خود با وجود مشتریان وفادار، فروش فوق‌العاده و تعریف و تمجیدهای بی‌شماری که از آن شده، یک افسانه است. این خودرو، همیشه یک معیار سنجش برای سایر خودروهای هم‌قیمت خود بوده است؛ به‌عبارت‌دیگر، وقتی‌که یک نمونه جدید از سری 3 معرفی می‌شود، اتفاق بزرگی در حال رخ دادن است.

شرکت بی‌ام‌و برای امسال، تنها مدل سدان را معرفی می‌کند. سایر نمونه‌های این خودرو که مدل‌های خوبی هم هستند، بدون تغییر باقی مانده‌اند. ظاهر تکامل‌یافته نمونه سدان، کاملاً از سری 5 به عاریت گرفته شده است؛ اما همچنان می‌توانید دماغه سنتی سری 3 را درآن ببینید، چراغ‌جلوهای آن‌هم با جلوپنجره‌های دوتکه و معروف بی‌ام‌و، هم‌خوانی دارند. طراحی داخلی آن‌هم، ظاهر جذاب‌تری نسبت به گونه‌های قبلی دارد. اضافه شدن سه سطح از امکانات، تحت عنوان‌های Luxury، Sport و Modern، رنگ‌بندی‌های متفاوت و مواد تزئیناتی بیشتری را به این مدل اضافه می‌کنند که توانایی‌های شخصی‌سازی آن را بالا می‌برد.

این مدل جدید، اندازه بزرگ‌تری نسبت به مدل فعلی دارد و درعین‌حال، وزنش از آن کمتر است، این ویژگی را مدیون استفاده از آلومینیوم بیشتر در فنرهای اصلاح شده خود است. فرمان‌پذیری این خودرو اکنون به صورت الکترونیکی، کنترل می‌شود؛ این موضوع به مصرف سوخت اقتصادی‌تر کمک می‌کند. هرچند که کمی از آن حس همیشگی فرمان‌پذیری در این خودروها را کاسته است. همچون سایر مدل‌های جدید بی‌ام‌و، این خودرو هم از سیستم کنترل پویایی رانندگی، بهره می‌برد که راننده را قادر می‌سازد تا بین چهار حالت رانندگی، یکی را انتخاب کند؛ این حالت‌ها بر عکس‌العمل سوپاپ‌ها، فرمان‌پذیری و الگوی تعویض دنده‌های جعبه‌دنده خودکار، تأثیر می‌گذارند.

زیر کاپوت مدل پایه 328i، پیشرانه تنفس طبیعی خطی شش سیلندر جای خود را به یک موتور توربوشارژ شده چهار سیلندر که قدرت و گشتاور بیشتری تولید کرده و مصرف سوخت آن را هم به شکل باورنکردنی کاهش می‌دهد؛ داده است. شاید طرف‌داران این خودرو، با دیدن موتور چهار سیلندر، آزرده‌خاطر شوند، اما باید بگوییم که این نمونه، نسبت به مدل قدیمی‌تر، سریع‌تر و بسیار کارآمدتر است. شاید این افراد، از شنیدن اینکه پیشرانه توربوشارژ شده خطی شش سیلندر مدل 335i، همچنان پابرجاست؛ خوشحال شوند. یک جعبه‌دنده خودکار هشت سرعته جدید و یک سیستم استارت/استاپ که مصرف سوخت را کاهش می‌دهد، تغییرات حاصل از رانشگرها را دور نگه می‌دارند.

در بخش‌های بسیاری از این خودرو، شاهد طراحی‌های مجدد، برای بهتر کردن مدل سال 2012 هستیم که رقابت با این خودرو را از پیش هم، دشوارتر ساخته است. آئودی A4 و S4، اینفینیتی G و مرسدس بنز کلاس سی، رقبای جدی این خودرو هستند. هر یک از این خودروها، مدل‌های متفاوتی را ارائه می‌کنند که اکثراً، دارای جذابیت یکسانی هستند. بااین‌همه، حتی اگر بی‌ام‌و تصمیم بگیرد که خرابکاری کند، باز هم برنده این رقابت، سری 3 است.

 

 

  • اتاق‌ها، مدل‌ها و امکانات

مدل سال 2012، با تمامی اتاق‌های سدان، کوپه، کروکی با سقف فلزی و استیشن، عرضه خواهد شد. به جز مدل سدان، سایر نمونه‌ها، با همان ویژگی‌های نسل قبلی ارائه خواهند شد.

مدل موردعلاقه عموم مردم، در ظاهر 328i، نمایان خواهد شد. حداقل امکاناتی که برای این خودرو در نظر گرفته شده است عبارت‌اند از: رینگ‌های 17 اینچی آلیاژدار، تنظیمات قابل‌تغییر راننده، چراغ‌جلوهای خودکار، چراغ‌های مه شکن، برف‌پاک‌کن‌های خودکار، کروز کنترل، سیستم تنظیم دمای خودکار دوگانه، قابلیت تنظیم ارتفاع فرمان تلسکوپی، صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم در هشت حالت به صورت دستی، روکش‌های چرم مصنوعی مرغوب وینیلی، روکش چرمی فرمان، قابلیت اتصال گوشی از طریق بلوتوث، رابط کاربری الکترونیکی iDrive و یک سیستم صوتی با کیفیت که قابلیت پخش CD، رادیوی HD، ورودی AUX و یک رابط آی‌پاد و USB دارد.

مدل دودرب با فنربندی مخصوص اسپورت و مدل کروک با سقف متحرک مستحکم و 10 حالت تنظیم با حافظه برای صندلی‌های جلو، متمایز می‌شوند. هر دو مدل دودرب، دارای چراغ‌جلوهای تطابق‌پذیر زنون و صندلی‌های عقب با قابلیت خم شدن، هستند. مدل‌های استیشن از سدان‌ها به وسیله تجهیزاتی از قبیل رینگ‌های 16 اینچی آلیاژدار، سقف سرتاسر شیشه‌ای، بدون ورودی AUX، USB و iPod برای سیستم صوتی؛ تمیز داده می‌شوند. هیچ‌یک از مدل‌های ذکر شده در بالا، از ویژگی تنظیمات قابل‌تغییر مخصوص راننده و یا بلوتوث بهره نمی‌برند؛ البته مورد آخر قابل سفارش‌دهی است.

مدل 335i، از پیشرانه قدرتمندتری استفاده می‌کند که به جز مدل استیشن برای تمامی مدل‌های دیگر قابل‌دسترسی است. به مدل سدان، موارد زیر را هم اضافه کنید: رینگ‌های 18 اینچی آلیاژدار، چراغ‌جلوهای تطابق پذیر زنون، نوربالای خودکار، سانروف، صندلی‌های جلوی برقی با قابلیت تنظیم هشت حالته و قابلیت تنظیم چهارحالته برای گودی کمر و همچنین، یک آینه وسط با قابلیت خودکار ایجاد حالت شب. مدل کوپه و کروک، از امکانات یکسانی (به جز آیینه‌های حالت شب خودکار و نور بالای خودکار) بهره می‌برند. مدل‌های کروکی، روکش‌های صندلی چرم با قابلیت دفع حرارت، دارند.

مدل 335i، در نمونه‌های کوپه و کروکی از پیشرانه ارتقا یافته، اگزوزهای اسپورت، فنرهایی با ویژگی‌های اسپرت‌گونه بیشتر، رینگ‌های 17 اینچی، عناصر زیبایی منحصربه‌فرد، صندلی‌های اسپرت و فرمان اسپورت، بهره می‌برند.

اکثر امکانات و ویژگی‌های مختص به مدل‌های مختلف، قابل‌استفاده برای یکدیگر هستند. امکانات بسیار دیگری هم وجود دارند که به صورت جزئی و کلی، قابل سفارش‌دهی هستند. این امکانات عبارت‌اند از: رینگ‌های بزرگ‌تر، سیستم پارک خودکار (مدل سدان)، سیستم شست‌وشوی چراغ‌های جلو، حسگر پارک، ورود و استارت بدون کلید، سیستم کنترل فرمان فعال، صندلی‌های جلوی مجهز به گرم‌کن، صندلی‌های عقب مجهز به گرم‌کن (تنها در مدل سدان)، فرمان مجهز به گرم‌کن، سایبان برقی عقب برای مدل کوپه، سیستم ارتباط اضطراری کمکی بی‌ام‌و که شامل بلوتوث هم می‌شود، سیستم ناوبری همراه با رابط کاربری iDrive، نمایشگر روی شیشه تنها برای مدل سدان، رادیوی ماهواره‌ای و سیستم صوتی ساراوند Harman Kardon.

و در پایان، مدل سدان، قابلیت استفاده از امکانات سه سطح Luxury، Sport و Modern را دارد که هر کدام از آن‌ها، رینگ‌های متفاوت، رنگ‌بندی‌های جدید، تزیینات مختلف، صندلی‌ها، فرمان و حتی تنظیمات جدید برای سیستم تعلیق را به همراه خواهند داشت.

 

 

  • سیستم انتقال نیرو و عملکرد

328i سدان، مجهز به پیشرانه 2.0 لیتری توربوشارژ شده چهار سیلندر است که 240 اسب بخار نیرو و 255 پوند فوت گشتاور تولید می‌کند.

دیفرانسیل عقب و جعبه‌دنده شش سرعته دستی به عنوان تجهیزات استاندارد این مدل شناخته می‌شوند و البته یک جعبه‌دنده خودکار هشت سرعته هم به صورت سفارشی، در دسترس است. هر دوی آن‌ها با سیستم استارت/استاپ خودکار، همراه هستند که به هنگام ایستادن خودرو، پیشرانه آن را خاموش می‌کند تا سوخت کمتری مصرف شود. در آزمایش‌های عملکرد Edmunds، مدل مجهز به یک جعبه‌دنده دستی توانست تا سرعت خود را در مدت‌زمان 5.9 ثانیه، از صفر به 100 کیلومتر برساند. این میزان سریع‌تر از تمامی رقبای چهار سیلندرش است. سازمان حفاظت از محیط‌زیست ایالات‌متحده میزان سوخت مصرفی تقریبی این خاطره را در مسیرهای شهری و جاده‌ای، در هر 100 کیلومتر به ترتیب 9.5 لیتر و 6.5 لیتر و به صورت ترکیبی، 8 لیتر با جعبه‌دنده خود کار است. این اعداد با جعبه‌دنده دستی، به ترتیب زیر می‌باشند: 10، 7 و 8 لیتر. تمامی این اعداد در کلاس موردنظر، استثنایی هستند.

328i کوپه، استیشن و کروک، از پیشرانه 3.0 لیتری خطی شش سیلندر، بهره می‌برند که قادر است 230 اسب بخار نیرو و 200 پوند فوت گشتاور، تولید کند. دیفرانسیل عقب و جعبه‌دنده دستی شش سرعته، از استانداردهای این خودرو هستند که البته جعبه‌دنده خودکار و سیستم چهارچرخ محرک، قابل سفارش هستند. شرکت سازنده مدعی است که مدل کوپه با جعبه‌دنده دستی، قادر است تا در مدت‌زمان 6.2 ثانیه، سرعت خود را از صفر به 100 کیلومتر در ساعت برساند؛ سایر مدل‌ها و جعبه‌دنده‌ها، تقریباً یک ثانیه، کندتر از این نمونه خواهند بود. طبق تخمین سازمان حفاظت از محیط‌زیست ایالات‌متحده، مصرف سوخت این خودرو در مسیرهای شهری، جاده‌ای و به صورت ترکیبی با دیفرانسیل عقب بدون توجه به نوع جعبه‌دنده در مدل کوپه، 12.5، 8 و 10.5 لیتر است. مصرف سوخت سایر مدل‌ها و مدل‌های مجهز به چهارچرخ محرک، کمی بیشتر خواهد بود.

335i، بدون در نظر گرفتن اتاق‌های متفاوت، از یک پیشرانه 3.0 لیتری توربوشارژ شده شش سیلندر که قادر است 300 اسب بخار نیرو و گشتاور تولید کند، بهره می‌برد. تمامی مدل‌های این سری، از جعبه‌دنده و رانشر مشابه در مدل 328i، استفاده می‌کنند. شرکت بی‌ام‌و، تخمین می‌زند که مدل سدان این سری، بتواند سرعت خود را در زمان 5.4 ثانیه از صفر تا 100 کیلومتر برساند. در آزمایش‌های، Edmunds، مدل کوپه توانست زمانی سریع‌تر از آنچه اعلام شده است را به دست بیاورد. مصرف سوخت مدل سدان با جعبه‌دنده خودکار و جعبه‌دنده دستی، اعداد قابل توجه زیر را به ترتیب شهری، جاده‌ای و ترکیبی نشان می‌دهند: 10 لیتر، 7 لیتر، 9 لیتر و 11.5 لیتر، 7.5 لیتر، 10 لیتر. مدل کوپه هم با استفاده از دیفرانسیل عقب و جعبه‌دنده دستی، اعداد خوبی را نشان می‌دهد: 12 لیتر، 8 لیتر، 10 لیتر. مدل‌هایی که از جعبه‌دنده‌های خودکار و سیستم چهارچرخ محرک استفاده می‌کنند، مصرف سوخت نسبتاً بیشتری بر اساس نوع اتاق، خواهند داشت.

335i، از پیشرانه تویین توربوشارژ 3.0 لیتری شش سیلندر استفاده می‌کند که 320 اسب بخار نیرو و 332 پوند فوت، گشتاور تولیدی آن است. به کمک یک اووربوست که فشار بیشتری ایجاد می‌کند، میزان گشتاور، موقتاً به 370 پوند فوت می‌رسد. جعبه‌دنده شش سرعته به صورت استاندارد برای این مدل نصب خواهد شد که البته جعبه‌دنده خودکار هفت سرعته دو کلاچه هم، به عنوان گزینه‌ای سفارشی، در دسترس خواهد بود. در آزمایش عملکرد Edmunds، مدل کوپه با جعبه‌دنده دستی، توانست سرعت خود را در مدت‌زمان پنج ثانیه، از صفرکیلومتر در ساعت به 100 کیلومتر بر ساعت برساند. مصرف سوخت این خودرو با جعبه‌دنده دستی و خودکار، بدین قرار است: 12.5 لیتر، 9 لیتر، 11 لیتر و 13.5، 9.5 لیتر، 12 لیتر.

 

 

  • ایمنی

تمامی مدل‌های 2012 سری 3، دارای تجهیزات ایمنی از جمله: ترمزهای ضد قفل، سیستم کنترل پایداری و اصطکاک، کیسه‌هواهای جانبی و پرده‌ای برای سرنشینان جلو است. مدل سدان از کیسه‌هواهای زانویی هم، برای سرنشینان جلو، بهره می‌برد. مدل کروکی، فاقد کیسه‌هواهای پرده‌ای است، اما در عوض کیسه هواهای جانبی تا قسمت سر سرنشینان باز می‌شوند و همچنین حلقه‌های ضد واژگونی هم برای این مدل در نظر گرفته شده است. سیستم کنترل پایداری با به کارگیری چندین ویژگی، به نحوی طراحی شده است که عملکرد ترمزگیری را بهبود بخشد، مواردی همچون پاک کردن و خشک‌کردن مکرر چرخه‌های ترمز به هنگامی‌که برف‌پاک‌کن‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند و یا اِعمال ترمزگیری خفیف به هنگامی‌که راننده، پای خود را ناگهان از روی گاز، برمی‌دارد. سیستم تماس اضطراری بی‌ام‌و هم، قابل سفارش است.

در آزمایش ترمزگیری Edmunds، یک مدل 328i، با رینگ‌های 18 اینچی و لاستیک‌های تابستانی و در سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، خط ترمز 35 متری از خود بر جای گذاشت؛ این میزان، یک عدد متوسط را نشان می‌دهد.

مؤسسه بیمه امنیت راه، در آزمایش تصادف از جلو، بغل و استحکام سقف، امتیاز «خوب» را به مدل سدان داد. مدل کروکی، امتیاز «خوب» را در تصادف از جلو به خود اختصاص داد؛ در تصادف از بغل هم، امتیاز «حداقل» قابل‌قبول را به خود اختصاص داد.

 

 

  • طراحی داخلی و ویژگی‌های خاص

مدل سدان، نسبت به سایر نمونه‌ها، مخصوصاً در قسمت‌های جلوداشبورد، درب‌ها و کنسول وسط، به‌روزرسانی‌های جدیدتری را به خود دیده است. زاویه‌های تیز و تزئینات چندلایه، جایگزین خطوط ساده و برآمدگی‌های نسل قبلی شده‌اند، برای آذین‌بندی داخل خودرو، از مواد مختلفی همچون، آلومینیوم و طرح چوب، استفاده شده است.

نشانه‌های همیشگی خودروهای بی‌ام‌و، یعنی، درجه‌های عقربه‌ای کلاسیک، ارگونومی محسوس و در کل، زیبایی هنری؛ همچنان به قوت خود باقی هستند. مدل سدان با سه سطح از امکانات، تحت عنوان‌های Luxury، Sport و Modern که رنگ‌بندی و تزئینات داخلی خودرو را تغییر می‌دهند، همراه خواهد بود. با این ویژگی‌ها، خودروی موردنظر شما به نمونه دلخواهتان، نزدیک‌تر خواهد بود.

صندلی‌های معمولی این خودرو، نرم و راحت هستند و این در حالی است که صندلی‌های اسپورت، بسیار راحت‌ترند. مواد مورداستفاده و کیفیت ساخت، استثنایی هستند؛ حتی روکش‌های چرم مصنوعی، بسیار راحت‌تر و بهتر از آن چیزی است که انتظار می‌رود. روکش‌های ضد حرارت مدل بدون سقف، یک راه‌حل بسیار خوب برای خنک نگه‌داشتن پشت سرنشینان، هستند. رابط کاربری iDrive، زیبایی بصری بیشتری دارد و یکی از بهترین نوع آن‌هاست که حتی در مدل سدان، بهبودیافته و حالا مجهز به یک صفحه‌نمایش 6.5 اینچی است که آن را شبیه به یک گوشی هوشمند، کرده است. این نمایشگر به شما کمک می‌کند تا در میان فهرست‌های متراکم بی‌ام‌و، گردش کنید. این موضوع زمانی واقعاً جالب می‌شود که بدانید، در صورت سفارش، این ویژگی‌ها به همراه سیستم ناوبری، ارائه خواهند شد.

صندلی‌های عقب این خودرو بدون در نظر گرفتن نوع اتاق، در میان سایر خودروهای لوکس میان‌رده، بسیار جا دارد هستند. در مدل سدان جدید که طول خودرو افزایش یافته است، مقداری فضای پای بیشتر برای سرنشینان جلو و عقب، فراهم شده است. فضای صندوق در مدل دودرب، معمولی است و این در حالی است که فضای صندوق مدل استیشن، 1727 لیتر است. در مدل کروک، وقتی‌که سقف، بسته است، فضای بار منطقی به شما ارائه می‌شود؛ اما در صورت باز شدن سقف، همان‌طور که انتظار می‌رود، از این فضا، به میزان قابل‌توجهی کاسته می‌شود؛ اما همچنان، امکان جا دادن یک چمدان چرخ‌دار متوسط و یا دو ساک کوچک، وجود دارد.

 

 

  •  تجربه رانندگی

با وجود یک موتور چهار سیلندر توربوشارژ شده پایه، فرمان الکترونیکی، چندین حالت قابل تنظیم رانندگی و شاسی کاملاً جدید، تجربه رانندگی با مدل سدان کمی متفاوت‌تر از مدل‌های قبلی است. این خودرو، همچنان از عکس‌العمل بالایی برخوردار است، اما فرمان‌پذیری آن نسبت به مدل‌های قبلی، کمی افت کرده است. عاشقان رانندگی، به‌احتمال‌زیاد ترجیح می‌دهند که حس پویایی و تازگی مدل‌های کوپه و کروکی، کمی بیشتر از این حرف‌ها باشد. مدل سدان جدید، سواری بهتری دارد و همچنان به عنوان یک گزینه بسیار مناسب جهت مسافرت‌های طولانی، باقی خواهد ماند؛ این ویژگی‌ها را باید مدیون سواری نرم و اتاق آرام آن دانست؛ اما از نظر ویژگی‌های رانندگی استثنایی، باید گفت که دیگر این سری، آن خودروی چشمگیر کلاس اسپرت سدان نیست.

اما باید گفت که شکایتی از پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ شده مدل 328i سدان، نداریم. این خودرو، شتاب‌گیری سریع‌تری دارد و آلودگی کمتری هم ایجاد می‌کند. بیشتر خریداران، از این پیشرانه راضی خواهند بود؛ اما باید نمونه قدیمی شش سیلندر خطی را هم تجربه کنید؛ مدل 335i، میزان گشتاور توربوی بسیار فراوانی را ایجاد می‌کند که قابل‌توجه است. مدل 335is، پا را از این هم فراتر می‌گذارد و به نظر وسوسه‌انگیزتر از بقیه، می‌رسد.

       

      

 

 



:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما ملکی

پیشنهاد فروش خودرو  بی ام و 125i مدل 2016

 

 

بی ام و 125i مدل 2016  از پیشرانه ای عالی، دیفرانسیل عقب پویا، سواری با کیفیت در شهر و چسبندگی عالی به سطح جاده برخودار است. شاید بتوان گفت این خودرو نه یک سدان متوسط خانوادگی است و نه یک خودرو M واقعی. این خودرو از نظر وزن و اندازه بیشتر به خانواده سری 3 شباهت دارد و از نظر فنی نیز شبیه بی ام و سری 2 کوپه است. گفتنی است همه محصولات سری 1 از تجهیزات پیشرفته زیادی به صورت استاندارد و فیس لیفت های جدید بر روی بدنه بهره می برند.

البته همه خودروهای سری 1 با هم شباهت ندارند و همانطور که پیشتر گفته شد، بی ام و 125i بیشتر به خانواده سری 3 شباهت دارد و چنانچه پکیج M Sport را خریداری کنید، تجهیزاتی نظیر سیستم تعلیق کم ارتفاع و بازنگری شده M light، رینگ های 18 اینچی، صندلی ها و غربیلک فرمان اسپرت و ترمزهای M Sport در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

 

نیروی پیشران بی ام و 125i را یک موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری تأمین می کند که به توربوشارژر مجهز است و می تواند 214 اسب بخار نیرو و 310 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این موتور، دومین موتور قوی در خانواده سری 1 محسوب می شود.

گفتنی است این خودرو بسیار خوب از حالت توقف به حرکت در می آید و دور موتور زود به 6000 می رسد و انرژی بی وقفه ای تولید می کند. گیربکس اتوماتیک هشت سرعته به همراه پدل شیفترهایی که روی پایه فرمان تعبیه شده اند کارشان را به خوبی انجام می دهند و وقتی حالت رانندگی Comfort انتخاب شود سبک و سیاق رانندگی و واکنش پدال گاز تغییر می کند و راننده را بیشتر درگیر می کند. با این حال، در مقابل دیگر رقبایی که در کنار دو کلاچ قرار می گیرندف حرف های زیادی برای گفتن ندارد.

بی ام و 125i هنگام گشت و گذار در شهر شخصیتی آرام دارد، به خصوص هنگام مانوردهی در سرعت های کم و توقف و حرکت های مداوم. گفتنی است این خودرو دارای چهار حالت رانندگی است که عبارتند از: Eco Pro،Comfort، Sport و Sport+ و انتخاب هر حالت باعث می شود رفتار خودرو تغییر کند.

سیستم Active launch Control به صورت استاندارد ارائه می شود و به این خودرو کمک می کند ظرف 6.2 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. چنانچه در سرعت های بالای 50 کیلومتر بر ساعت حالت Eco Pro را فعال کنید میزان مصرف سوخت بسیار پایین می آید و به گفته کمپانی بی ام و به 6.5 لیتر در هر 100 کیلومتر می رسد.

تایرهای run-flat بریجستون در جلو و عقب، هنگام حرکت در جاده های پر پیچ و خم و مرطوب چسبندگی بسیار خوبی ایجاد می کنند. سیستم کنترل کشش نیز باعث می شود هماهنگی بسیار خوبی بین چرخ ها و گشتاور موتور ایجاد بشود.

چنانچه قصد عبور از جاده های فرعی و ناهموار خارج شهر را داشته باشید سیستم های Dynamic Stability و کنترل کشش باعث می شوند تنظیمات سیستم تعلیق تغییر کند و لذت بیشتری از سواری ببرید.

مورد برجسته دیگری که در فهرست تجهیزات بلند بالای این خودرو به چشم می خورد، سیستم Variable Sport Steering است که باعث می شود فرمان بسیار نرم و طبیعی به نظر برسد. فرمان در سرعت های پایین نرم و سبک است و ارتباط خوبی بین راننده و سطح جاده به وجود می آورد.

سیستم تعلیق تطبیقی Adaptive M Suspention به صورت سفارشی در اختیار مشتریان قرار می گیرد. چنانچه با این سیستم تعلیق حالت رانندگی Comfort انتخاب شود، همه ناهمواری های کوچک و بزرگ جاده خورده می شوند و هیچ تکانی به بدنه منتقل نمی شود.

در مورد کابین داخلی باید گفت شباهت زیادی به کابین محصولات دیگر بی ام و دارد. کابین دراز و کشیده است، کف عمق زیادی دارد و طراحی پنل ابزار ساده و آنالوگ است. سیستم تفریحات و سرگرمی همچنان یکی از بهترین ها در نوع خود است، استفاده از سیستم iDrive ساده و آسان است و سیستم هشدار ترافیک نیز بهتر از سیستم های رقیب عمل می کند. صندلی های عقب جادار و راحت هستند، ظرفیت فضای بار نیز به 360 لیتر می رسد که چنانچه صندلی های عقب خوابانده شوند به 1200 لیتر افزایش پیدا می کند.

در مجموع می توان گفت بی ام و 125i خودرویی دیفرانسیل عقب است که با قدرت بی نظیرش یک سواری عالی در اختیار سرنشینانش می گذارد. آپشن های زیادی نیز به صورت سفارشی قابل خریداری هستند که تغییراتی بر روی عملکرد و حتی بدنه خارجی صورت می دهند. اگر این موارد برای شما اهمیت دارند می توانید برای خرید آن اقدام کنید و از سواری با این خودرو زیبای آلمانی لذت ببرید.



:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما ملکی

پیشنهاد فروش خودرو مدل آئودی A4 مدل 2015

 

 

 

شاید از آخرین باری که کمپانی آئودی با رونمایی مدل A4 همگان را شگفت زده کرد، چیز زیادی نگذشته باشد. این کمپانی آخرین نسل این خودرو را در سال 2009 با همان طراحی آشنا راهی بازار رقابت کرد. این خودرو چهار چرخ محرک، در جمع سدان های لوکس از شهرت خاصی برخوردار می باشد؛ به جرات می توان گفت که این سدان سرآمد ویژگی های یک خودرو دوست داشتنی را دارد.

اگرچه آئودی A4 مدل 2015 رقبای سرسختی دارد، اما گفتنی است که میان عملکرد و کیفیت سواری رابطه خوبی بر قرار نموده است. موتور 4 سیلندر 2 لیتری این سدان مجهز به توربوشارژر می باشد و قادر است 220 اسب بخار نیرو تولید کند. این قدرت در برابر بی ام و 328i حرفی برای گفتن ندارد، اما گشتاور 350 نیوتن متر همه رقبا را کنار می زند.

اگرچه ممکن است آئودی A4 در رابطه با عملکرد رقیب داشته باشد، اما کیفیت بالای تجهیزات داخلی همه رقبا را از سر راه بر می دارد. در این میان، بی ام و سری 3 مدل 2015 و همه مدل های مرسدس بنز کلاس C سرآمد این رقبا به شمار می آیند. همچنین، آکورا TLXمدل 2015، لکسوس IS مدل 2015 و ولوو S60 مدل 2015 جزو گزینه های منحصر به فرد می باشند. با این وجود، آئودی A4 توانسته لقب یکی از بهترین سدان های لوکس را به خود اختصاص دهد.

 

 

  • طراحی بدنه و امکانات رفاهی

آئودی A4 مدل 2015 یک سدان پنج نفره است که در سه تیپ راهی عرصه رقابت می شود: Premium، Premium Plus و Prestige. گفتنی است آن دسته از      علاقه مندانی که به دنبال یک سدان با عملکرد بالاتر هستند، می توانند مدل S4 را بر گزینند.

تجهیزات استاندارد روی تیپ Premium عبارتند از: رینگ های 18 اینچی، چراغ های زنون، چراغ های مه شکن، برف پاکن اتوماتیک، سانروف، کروز کنترل، کنترل آب و هوای سه نقطه ای، فرمان تلسکپی، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در 8 جهت، صندلی عقب تاشو به نسبت 60:40، تودوزی چرمی، صفحه نمایشگر 6.5 اینچی، قابلیت اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، سیستم صوتی با 10 بلندگو، CD خوان ، درگاه AUX، رابط کاربری iPod و رادیو ماهواره ای. لازم به ذکر است، امکاناتی نظیر: گرمکن صندلی جلو، رینگ های 18 اینچی، سیستم مسیریاب به همراه کنترل صوتی به صورت سفارشی روی این تیپ قابل نصب می باشد.

تیپ Premium Plus دارای امکاناتی به شرح زیر می باشد: رینگ های 18 اینچی، دسترسی و استارت بدون کلید، آینه الکتروکرومیک، گرمکن آینه های جانبی و صندلی راننده، حافظه تنظیمات راننده. پکیج Technology برای این تیپ شامل: سیستم صوتی Bang با 14 بلندگو، سیستم سازگار با تلفن های هوشمند، سیستم MMI ، اتصال بلوتوث، دوربین دید عقب، صفحه نمایشگر با کیفیت بالاتر، سنسور پارک عقب و جلو و سیستم هشدار نقاط کور.

تیپ Prestige علاوه بر امکانات قبلی چراغ های تطبیقی را نیز اضافه می کند. پکیج Driver Assist برای این تیپ شامل: کروز کنترل، فرمان تطبیقی و سیستم Audi Driver Assist( تنظیم شتاب و نوع تعویض دنده) می شود.

پکیج Sport برای دو تیپ Premium Plus و Prestige ارائه شده است که شامل موارد زیر می شود: سیستم تعلیق ارتقاء یافته، صندلی جلو اسپرت و سیستم Audi Driver Select. از طرفی، پکیج Sport Plus رینگ های 19 اینچی، تایر های مرغوب تر، غربیلک فرمان اسپرت و تزئینات مشکی رنگ بدنه را اضافه می کند. همچنین پکیج های S Line و Audi Exclusive Line تجهیزات داخلی و خارجی ویژه ای را به آئودی A4 هدیه می کنند.

 

 

  • قدرت و عملکرد موتور

نیروی پیشران آئودی A4 مدل 2015 را یک موتور 4 سیلندر 2 لیتری مجهز به توربوشارژر تامین می کند که قادر است 220 اسب بخار نیرو و 350 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این خودرو به طور استاندارد با گیربکس متغیر پیوسته و سیستم محور جلو محرک عرضه می شود. در این میان، سیستم چهار چرخ محرک به همراه گیربکس 6 سرعته دستی و یا 8 سرعته اتوماتیک نیز قابل خریداری می باشد. کمپانی آئودی  پیشبینی کرده است که صفر تا صد A4 مدل 2015 با سیستم های مذکور به ترتیب به 6.1 و 6.6 ثانیه برسد. مصرف سوخت این خودرو با دیفرانسیل جلو حدود 7/8 لیتر در سیکل ترکیبی( 8/9 در شهر و 3/7 در بزرگراه) ، با سیستم AWD دستی 9 لیتر در سیکل ترکیبی(10/6 درشهر و 7/5 در بزرگراه) و با سیستم AWD اتوماتیک 9/4 لیتر درسیکل ترکیبی(10/6 در شهر و 7/5 در بزرگراه) بر آورد شده است.

 

  • ایمنی

تجهیزات ایمنی استاندارد بر روی آئودی A4 عبارتند از: ترمز ضد قفل، کنترل کشش و پایداری، کیسه هوای جلو و پرده ای جانبی. سیستم هشدار نقاط کور روی تیپ Premium Plus به صورت سفارشی و Prestige به صورت استاندارد قابل نصب است. تجهیزات سفارشی بر روی این خودرو شامل: کیسه هوای عقب، کروز کنترل، سنسور پارک عقب و جلو  و همچنین دوربین دید عقب می شود. در تست ترمز این خودرو با تایر های تابستانی توانست پس از 33 متر متوقف شود که در نوع خود بی نظیر است.

موسسه ایمنی بزرگراه ها پنج ستاره ایمنی را به آئودی A4 اختصاص داد و همچنین به دلیل عدم آسیب دیدگی از پهلو و مقاومت سقف بالاترین رتبه یعنی"خوب" را به آن اهدا نمود. اما متاسفانه این خودرو برای مقاومت جلو در برابر تصادف رتبه" ضعیف" را به دست آورد.

 

 

  • طراحی داخلی و تجهیزات خاص

تجهیزات داخل کابین آئودی A4 مدل 2015 بسیار شیک و با کلاس طراحی شده است و به بیان ساده تر باید گفت که این طراحی یکی از بهترین ها در این کلاس می باشد. تزئینات داخلی از مواد عالی و درجه یک می باشد و به سادگی می شود این موضوع را از کیفیت چرم های داخل کابین که طرح چهارخانه دارد، فهمید.

آئودی A4 مدل 2015 یک خودرو لوکس جمع و جور است که فضای داخلی آن در حد یک سدان متوسط می باشد. صندلی جلو بسیار نر م و راحت است و سرنشینان را به ندرت خسته می کند. همچنین، فضای سر و پا در صندلی عقب بسیار مناسب است؛ به طوریکه، افراد قد بلند نیز احساس راحتی می کنند. فضای بار در صندوق عقب حدود 350 لیتر می باشد که برای این کلاس در حد متوسط است.

کنترل ها و تنظیمات سیستم اطلاعات و سرگرمی Audi MMI بر روی نمایشگر کنسول وسط قرار دارد. گفتنی است، سیستم های BMW iDrive و Mercedes COMAND در مقایسه با آن کارآمدتر می باشند.

 

 

  • تجربه رانندگی

پیشرانه آئودی A4 یک موتور 4 سیلندر مجهز به توربوشارژر می باشد که قدرت لازم برای یک سواری مهیج را به این خودرو می بخشد.شتاب این زیبای آلمانی تا حدی است که اگر پدال گاز را کمی فشار دهید، بلافاصله در صندلی خود فرو می روید. این خودرو حتی در تیپ اسپرت نیز سواری نرم و راحتی را برای سرنشینانش به ارمغان می آورد. آئودی A4 با سیستم AWDعملکرد بالایی در جاده دارد و بر سر پیچ های تند از چسبندگی بالایی بر خوردار می باشد. با سفارش پکیچ های Sport و Sport Plus شاهد کیفیت سواری حیرت آوری خواهیم بود!



:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما ملکی

پیشنهاد فروش خودرو مدل استون مارتین Rapide S مدل 2016

 

 

استون ماتین برندی که به تولید خودروهای دو درب مشهور است. محصولاتی مانند Vantage، Vanquish، DB9 و خودروهای کلاسیکی مانند DB5، DB6 و DBS همگی خودروهایی کوپه یا کروک هستند.

 

در واقع، از زمانی که در سال 1914 اولین خودرو توسط این برند انگلیسی ساخته شد، سقف رو باز جزو ویژگی های محصولات آن محسوب شده است و از سال 1974 به بعد این خودروساز سعی کرده است چیزی به جز خودروهای دو درب تولید کند.

اولین خودرویی که از این دوره به بعد تولید شد Lagonda نام داشت که ابداً با استانداردهای امروزی مطابقت نداشت ولی برای زمان خودش یک سدان زیبا و شیک بود. پس از مدتی نیز استون مارتین Leyland P76 به بازار عرضه شد که جذابیت های خاص خودش را داشت.

کمپانی استون مارتین می گوید هدفش از تولید خودروهای چهار درب و چهار نفره این است که جایگاهش به عنوان تولید کننده زیباترین خودرو اسپرت چهار نفره دنیا را مستحکم کند.

 

این ادعای بزرگی است به خصوص وقتی خودروهای اسپرت چهار نفره ای مانند پورشه 911، فراری FF، بنتلی Continental و مازراتی Granturismo را در نظر بگیریم. البته همه این خودروها دو درب هستند و از میان رقبای چهار درب می توان به آئودی RS6، آئودی RS7، بی ام و M5، بی ام و M6، مرسدس بنز AMG CLS 63 S و پورشه پانامرا اشاره کرد.

 

استون مارتین Rapide S از جلو پنجره و چراغ هایی زیبا بهره می برد و از قسمت جلو بیشتر به یک کوپه شباهت دارد، رنگ آمیزی Ultramarine Black نیز به زیبایی در آفتاب می درخشد.اگر کنار به آن نگاه کنید یک کوپه کشیده به نظر می رسد که درب های کوچک عقب دسترسی به صندلی های عقب را امکان پذیر می کنند. قسمت عقب با چراغ های بومرنگ شکلش خودروهای Vantage و Virage را در ذهن تداعی می کند.

 

تأمین نیروی پیشران استون مارتین Rapide S بر عهده یک موتور 12 سیلندر بنزینی گذاشته شده است 5.9 لیتر حجم دارد و می تواند 551 اسب بخار نیرو و 630 نیوتن متر گشتاور تولید کند. شاید این اعداد و ارقام کمتر از آن چیزی باشند که از چنین موتور حجیمی انتظار می رود، به ویژه وقتی که رقبای کم حجم تر ولی مجهز به توربوشارژر قدرتمندتر ظاهر شده اند.

 

با این حال شتاب صفر تا صد این موتور 4.4 ثانیه اعلام شده است که برای خودرویی در این کلاس عالی به نظر می رسد. تعویض دنده گیربکس هشت سرعته Touchtronic III به وسیله پدل شیفترهایی انجام می گیرد که روی پایه فرمان قرار گرفته اند. استون مارتین Rapide S دیفرانسیل عقب است، در حالی که رقبا به طور فزاینده ای در حال استفاده از دیفرانسیل جلو هستند تا خودرو نرم تر و بی صداتر کار بکند.

 

موتور 12 سیلندر خورجینی نیرویی شگفت آور تولید می کند و باعث می شود خودرو به سرعت های بالا دست پیدا کند. گشتاور نیز بالاست و رفاه و راحتی سرنشینان را بالا می برد. هنگام حرکت در بزرگراه این استون مارتین در دور موتور 1200 با دنده هشت حرکت می کند، هنگام استفاده از حالت دستی گیربکس نیز چنانچه بالاترین دنده را جا بزنید، موتور توانایی های خودش را به خوبی نشان خواهد داد. حداکثر سرعت نیز 327 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

از طرفی، صدای موتور 12 سیلندر نیز بسیار گوشنواز است. چنانچه حالت رانندگی Sport انتخاب شود، پس از این که دور موتور بالا برود و به محدوده 7500 برسد از صدای دلنشین موتور لذت خواهید برد.

 

گیربکس تعویض دنده هایی نرم و سریع دارد. غربیلک فرمان نیز گاهی اوقات و به ویژه هنگام عبور از مسیرهای ناهموار در دست راننده می چرخد. این مساله زیاد هم بد نیست چون به راننده اجازه می دهد بداند برای محور جلو چه اتفاقی می افتد.

رینگ های 20 اینچی در جلو به تایرهای بریجستون Potenza 245/35s و در عقب به تایرهای Potenza 295/30s مجهز هستند و هم در سطوح صاف و هم در سطوح ناهموار چسبندگی خوبی ایجاد می کنند.فرمان تیز و فرز، دقیق و بسیار پاسخگو است. هنگام عبور از پیچ های جاده درست همان چیزی است که انتظار دارید، در شهر نیز باعث می شود این سدان 5020 میلی کتری به راحتی پارک بشود

سیستم تعلیق تطبیقی دارای سه حالت  Normal، Sport و Track است که حالت های مختلف آن تفاوت های زیادی ایجاد می کنند.

حالت Normal در بیشتر اوقات نرم و راحت است، حتی هنگام عبور از ناهمواری نیز خودرو را آرام و متین نگه می دارد. حالت Sport تهاجمی تر است و دست اندازهای مسیر را بیشتر به کابین منتقل می کند ولی حس اسپرت تری به سرنشینان القاء می کند.

 



:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما ملکی
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...

:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 0 0 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد