پیشنهاد فروش خودرو مدل مرسدس بنز E-Class مدل 2014
با این که مدت زیادی از به روز شدن کروک مرسدس بنز E-Class نمی گذرد ولی تغییرات مدل 2014 حیرت آور است. مدل 2014 این کروک در مقایسه با مدل سال قبل بسیار یک دست تر و امن تر است و هر دو مدل آن (مدل دیزل E250 Bluetec و مدل E63 AMG تغییرات فنی زیادی کرده اند.


نسل فعلی مرسدس بنز E-Class از زمان عرضه اش در سال 2010 یکی از خودروهای محبوب و پر طرفدار بوده است. این خودرو با رفاه و راحتی، عملکرد بالا و آخرین فناوری هایش مشتریان را تحت تأثیر قرار می دهد. مدل توربو دیزل E250 Blutec از یک موتور 4 سیلندر بهره می برد که جایگزین مدل 6 سیلندر قدیمی شده است. میزان مصرف سوخت این موتور جدید کمتر است و گشتاور 500 نیوتن متر آن عملکرد بالایش را تضمین می کند. نیروی مدل E63 AMG نیز به 550 اسب بخار (در تیپ پایه) افزایش پیدا کرده است و سیستم چهار چرخ محرک نیز جزو تجهیزات استاندارد آن است.
- طراحی بدنه و امکانات رفاهی
مرسدس بنز E-Class در مدل های سدان، کوپه، کروک و استیشن واگن به بازار عرضه می شود و هر مدلی از تیپ هایی مختلف برخوردار است: تیپ توربو دیزل E250 (فقط سدان)، تیپ 6 سیلندر E350 (همه مدل ها)، تیپ هیبرید بنزینی-برقی E400 (فقط سدان)، تیپ 8 سیلندر E550 (همه مدل ها به جز مدل استیشن واگن)، و تیپ 8 سیلندر E63 AMG (فقط مدل سدان و مدل استیشن واگن).
مدل های چهار درب E250 و E350 دارای دو تیپ هستند: تیپ Luxury و تیپ Sport. تیپ Luxury از رینگ های آلومینیومی 17 اینچی، جلو پنجره سنتی و تزیینات خاص روی کاپوت بهره می برد در حالی که تیپ Sport به رینگ های 18 اینچی، جلو پنجره دو میله ای به همراه یک ستاره سه پر و سیستم تعلیق اسپرت مجهز شده است. در داخل تیپ Sport از آمپرهای سفید رنگ و غربیلک فرمان سه پره نیز مشاهده می شوند.

هر دو تیپ Sport و Luxury به صورت استاندارد به چراغ های LED اتوماتیک، چراغ ترمز LED، سیستم تعلیق تطبیقی، سانروف، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه ای، ساعت آنالوگ در وسط داشبورد، سه نوع مختلف تزیینات چوبی، صندلی های برقی جلو با قابلیت تنظیم در 14 حالت، روکش MB-Tex، غربیلک فرمان تلسکوپی بشکن، آینه الکتروکرومیک، سیستم COMAND، بلوتوث، سیستم صوتی مجهز به هشت بلندگو به همراه سی دی چنجر شش تایی و درگاه iPod/USB مجهز هستند. استیشن واگن E350 از درب صندوق عقب برقی، دوربین دید عقب و صندلی ردیف سوم نیز بهره می برد.
مدل E400 هیبرید از همه تجهیزات مدل Sport بهره می برد و غربیلک فرمان سه پره ای پایین تخت و رینگ های 18 اینچی را هم به آن ها اضافه می کند. سدان E550 از روکش چرمی برخوردار است.
مدل های کوپه و کروک از خانواده مرسدس بنز E-Class به صورت استاندارد از همه تجهیزات تیپ Sport برخوردارند و صندلی های اسپرت دارای گرمکن را نیز به آن ها اضافه می کنند. مدل کروک به سقف نرم تاشوی برقی، شکاف دسترسی به صندوق عقب در میان صندلی عقب و بادشکن متحرک نیز مجهز است.
برای مدل های E250، E350، E550 و E400 چندین و چند پکیج به صورت سفارشی به فروش می رسند. تجهیزات پکیج Premium 1 عبارتند از: دوربین دید عقب، سیستم COMAND، مسیریاب ماهواره ای، ذخیره دیجیتال موسیقی، رادیو ماهواره ای، سیستم صوتی Harman Kardon به همراه صدای فراگیر، آفتابگیر برقی شیشه عقب و مجاری هوای صندلی های جلو.
پکیج Lighting چراغ های LED تطبیقی و نور بالای اتوماتیک و پکیج Parking Assist دوربین دید گسترده، سنسورهای پارک جلو و عقب و سیستم پارک دوبل اتوماتیک را ارائه می کنند. تجهیزات پکیج keyless Go نیز عبارتند از: دسترسی و استارت بدون کلید، درب صندوق عقب برقی و باز کننده درب صندوق عقب بدون دخالت دست.

مدل پر سرعت E63 AMG که از موتور، گیربکس، سیستم تعلیق، فرمان، ترمز، اگزوز و تزیینات داخلی و خارجی ارتقا یافته برخوردار است، از رینگ های 19 اینچی، صندلی های اسپرت به همراه بالشتک های قابل تنظیم و ماساژور صندلی راننده نیز بهره می برد. تمام تجهیزات پکیج های Premium 1، Lighting، keyless Go و Parking Assist (به جز دوربین دید عقب که به صورت سفارشی ارائه می شود) در این مدل مشاهده می شوند، گرمکن صندلی های عقب و روکش چرمی نیز به آن ها اضافه می شوند. چنانچه پکیج AMG S-Model را خریداری کنید دیفرانسیل ضد لغزش عقب، رینگ های 19 اینچی متفاوت و کالیپرهای قرمز رنگ در اختیارتان قرار می گیرند.
آپشن های دیگری که بسته به مدل و تیپ به صورت تکی و سفارشی به فروش می رسند عبارتند از: سیستم تعلیق بادی، لامپ های درون ستاره روی جلو پنجره، سقف پانوراما، سیستم صوتی قوی Bang & Olufsen، صندلی های تاشوی عقب، پریز برق 120 ولت و دو درگاه iPad در عقب پشت سری های جلو.
مرسدس بنز E-Class مدل 2014 از دیفرانسیل عقب بهره می برد ولی سیستم چهار چرخ محرک 4Matic نیز قابل خریداری است. E400 هیبریدی، کوپه E550 و کروک ها تنها مدل هایی از مرسدس بنز E-Class هستند که سیستم 4Matic را ارائه نمی کنند، در حالی که استیشن واگن های E350 و E63 AMG و سدان های E550 و E63 AMG به صورت استاندارد به آن مجهز هستند. توجه داشته باشید که مدل های مجهز به سیستم 4Matic بیشتر نیروی موتور را به چرخ های عقب می فرستند(67 درصد) تا عملکرد را بالا ببرند.
همه مدل های مرسدس بنز E-Class به جز مدل E63 از یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک بهره می برند. همه مدل ها نیز به پدل شیفترهایی روی پایه فرمان مجهز هستند. گیربکس مدل E63 نیز هفت سرعته اتوماتیک است ولی به جای مبدل گشتاور به کلاچ چندگانه مجهز است تا واکنش و کنترل پذیری را بالا ببرد. هر دو گیربکس در کنار سیستم stop-start اتوماتیک قرار می گیرند که وقتی خودرو متوقف می شود به منظور صرفه جویی در مصرف سوخت، موتور را را خاموش می کند.

مدل E250 Bluetec از یک موتور دیزل 2.1 لیتری بهره می برد که به توربوشارژر مجهز است و می تواند 195 اسب بخار نیرو و حدود 500 نیوتن متر گشتاور تولید کند. مدل E350 به یک موتور سنتی تر شش سیلندر و 3.5 لیتری مجهز است که 302 اسب بخار نیرو و حدود 370 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. نیروی پیشران مدل E400 هیبریدی را نیز همین موتور تأمین می کند ولی یک باتری لیتیوم-یونی و موتور الکتریکی نیز در کنار آن قرار می گیرد که 27 اسب بخار نیرو و حدود 249 نیوتن متر گشتاور تولید می کند.
موتور مدل E550 یک موتور 8 سیلندر 4.7 لیتری است که 402 اسب بخار نیرو و حدود 601 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. موتور هشت سیلندر و 5.5 لیتری مدل E63 از این هم قوی تر است و می تواند 550 اسب بخار نیرو و حدود 720 نیوتن متر گشتاور تولید کند.
در تست سرعت، شتاب صفر تا صد مدل های مختلف مرسدس بنز E-Class به این ترتیب اندازه گیری شده است: مدل E250 برابر با 7.6 ثانیه، سدان E63 برابر با 3.7 ثانیه، مدل استیشن واگن E63 برابر با 4.0 ثانیه، سدان E350 با سیستم چهار چرخ محرک برابر با 6.0 ثانیه و مدل E550 برابر با 5.0 ثانیه.
میزان مصرف سوخت مدل E250 Blutec در سیکل ترکیبی 8.29 لیتر (9.78 لیتر در شهر و 6.52 لیتر در بزرگراه)، مدل E350، 11.90 لیتر، مدل E400، 10.53 لیتر و مدل E550، 13.03 لیتر برآورد شده است.
همه مدل های مرسدس بنز E-Class به صورت استاندارد به ترمز ضد قفل، کنترل کشش، کیسه هوای جلو، کیسه هوای جانبی، کیسه هوای پرده ای جانبی و کیسه هوای زانوی راننده مجهز هستند. کیسه هوای عقب به صورت تکی و سفارشی به فروش می رسد.
مرسدس بنز E-Class مدل 2014 نسل جدید فناوری های ایمنی کمپانی مرسدس بنز را معرفی می کند که شامل این موارد است: سیستم هشدار خواب آلودگی راننده، سیستم تشخیص برخورد از جلو و عقب پکیج ارتقاء یافته Driver Assistance، کروز کنترل تطبیقی و سیستم هشدار عبور از خط.
سیستم mbrace telematics نیز به صورت استاندارد عرضه می شود که با تلفن های هوشمند سازگار است از اپلیکیشن هایی مبتنی بر وب بهره می برد.
در تست ترمز، سدان E350 با تایرهای چهار فصل پس از پیمودن 36.88 متر متوقف شد که مسافتی معمولی محسوب می شود.
- طراحی داخلی و امکانات خاص
در نگاه اول کابین مرسدس بنز E-Class مدل 2014 بسیار شبیه کابین داخلی اجدادش به نظر می رسد، ولی با نگاهی عمیق تر مشخص می شود که تغییرات فاحشی صورت گرفته است. آمپرهای سه تایی جذابیت بصری بیشتری دارند، دسته دنده در مدل های دو درب از وسط کنسول به روی پایه فرمان منتقل شده و مدل E63 AMG تنها مدلی است که در آن دسته دنده بین صندلی های جلو قرار دارد. یک ساعت آنالوگ با برند Mercedes نیز به داشبورد همه مدل ها زیبایی خاصی می بخشد. سه نوع تزیینات چوبی با رنگ های متنوع نیز عرضه می شوند که فرصت خوبی برای شخصی سازی مرسدس بنز در اختیار مالکانش قرار می دهد. همه مدل های مرسدس بنز E-Class به صورت استاندارد به سیستم COMAND مجهز هستند که شامل یک صفحه نمایشگر بزرگ، یک دسته کنترلی و دکمه هایی بر روی داشبورد می شود.
همه مدل ها با در نظر گرفتن استانداردهای این کلاس از خودروها، نسبتاً راحت و جادار هستند. صندلی ها قدری سفت هستند ولی راحتند و در سفرهای طولانی خوب از کمر سرنشینان حمایت می کنند. مدل های دو درب و مدل AMG از صندلی های اسپرت در جلو بهره می برند که هنگامی که تهاجمی رانندگی می کنید بسیار کاربرد دارند. صندلی های عقب مدل های چهار درب بسیار جادارند و با صندلی های بی ام و سری 5 برابری می کنند.
گنجایش فضای بار مدل سدان 0.45، مدل استیشن واگن 2.14، مدل کوپه 0.38 و مدل کروک 0.33 متر مکعب است.
مرسدس بنز E-Class مدل 2014 آمیزه ای است از یک خودرو اسپرت و راحت. در این کلاس از خودروها، رقبای لوکس و قوی زیادی وجود دارند ولی هیچ کدام به پای مرسدس بنز نمی رسند. صرفنظر از بدنه و موتور، E-Class حسی منحصر به فرد از دوام و استحکام القاء و مرسدس بنز را از رقبا مجزا می کند. کیفیت رانندگی نیز بسیار خاص است. شاید تنها نقطه ضعفی که مشاهده می شود، سر و صدای زیاد سیستم های الکترونیکی است که ممکن است لذت رانندگی را از شما بگیرند. خوشبختانه، بعضی از آن ها را در صورتی که بیش از حد آزار دهنده باشند می توان خاموش کرد.
به سختی می توان مرسدس بنز E250 Bluetecرا از جد شش سیلندرش یعنی E350 bluetec تشخیص داد چون موتور دیزل و چهار سیلندر آن در دور موتور پایین نیز نیروی زیادی تولید می کند. صدای موتور آن روح را به خروش وا نمی دارد ولی به اندازه کافی غرش دارد که بتوان دیزل بودن آن را تشخیص داد. برای مشتریانی که سلامت محیط زیست را در نظر دارند، مدل E250 گزینه خوبی است.
سیستم چهار چرخ محرک مدل E63 AMG نیز مورد بسیار خوب دیگری است که امسال به فهرست تجهیزات استاندارد این خودرو اضافه شده است.
:: بازدید از این مطلب : 320
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
مدل سدان سری 3 برای سال 2012، کاملاً جدید است، اما سایر مدلها تغییری نکردهاند. با این وجود، مدل ثابتقدم بیامو، همچنان به عنوان یک خودروی لوکس میانرده خواستنی و کامل، باقی خواهد ماند.
تعادل عالی بین فرمانپذیری و سواری، پیشرانه پیشرانه قدرتمند و قابل قبول، اتاق سطح بالا، چهار نوع بدنه، طراحی زیبا برای مدل سقف متحرک.
فضای کم قسمت بار، امکانات سفارشی گرانقیمت، گیرایی کمتر رانندگی این مدل نسبت به سایر نمونهها.
مدل سدان این خودرو، برای سال 2012 کاملاً از نو طراحی شده است. این موارد شامل: ظاهر بهروزتر، فضای بیشتر داخلی و پیشرانه و جعبهدنده جدید که قدرت بیشتری تولید کرده و مصرف سوخت را اقتصادیتر میکنند. سایر مدلهای این سری، بدون تغییر و با همان شکل و شمایل نسل قبلی، باقی ماندهاند.
یک چیز خوب را خراب نکنید. میتوانید تصور کنید که این واژگان در بالای سر مهندسین و طراحان مدل 2012 آویخته شده است. اغراق نکردهایم اگر بگوییم، این مدل در طول پنج نسل گذشته خود با وجود مشتریان وفادار، فروش فوقالعاده و تعریف و تمجیدهای بیشماری که از آن شده، یک افسانه است. این خودرو، همیشه یک معیار سنجش برای سایر خودروهای همقیمت خود بوده است؛ بهعبارتدیگر، وقتیکه یک نمونه جدید از سری 3 معرفی میشود، اتفاق بزرگی در حال رخ دادن است.
شرکت بیامو برای امسال، تنها مدل سدان را معرفی میکند. سایر نمونههای این خودرو که مدلهای خوبی هم هستند، بدون تغییر باقی ماندهاند. ظاهر تکاملیافته نمونه سدان، کاملاً از سری 5 به عاریت گرفته شده است؛ اما همچنان میتوانید دماغه سنتی سری 3 را درآن ببینید، چراغجلوهای آنهم با جلوپنجرههای دوتکه و معروف بیامو، همخوانی دارند. طراحی داخلی آنهم، ظاهر جذابتری نسبت به گونههای قبلی دارد. اضافه شدن سه سطح از امکانات، تحت عنوانهای Luxury، Sport و Modern، رنگبندیهای متفاوت و مواد تزئیناتی بیشتری را به این مدل اضافه میکنند که تواناییهای شخصیسازی آن را بالا میبرد.
این مدل جدید، اندازه بزرگتری نسبت به مدل فعلی دارد و درعینحال، وزنش از آن کمتر است، این ویژگی را مدیون استفاده از آلومینیوم بیشتر در فنرهای اصلاح شده خود است. فرمانپذیری این خودرو اکنون به صورت الکترونیکی، کنترل میشود؛ این موضوع به مصرف سوخت اقتصادیتر کمک میکند. هرچند که کمی از آن حس همیشگی فرمانپذیری در این خودروها را کاسته است. همچون سایر مدلهای جدید بیامو، این خودرو هم از سیستم کنترل پویایی رانندگی، بهره میبرد که راننده را قادر میسازد تا بین چهار حالت رانندگی، یکی را انتخاب کند؛ این حالتها بر عکسالعمل سوپاپها، فرمانپذیری و الگوی تعویض دندههای جعبهدنده خودکار، تأثیر میگذارند.
زیر کاپوت مدل پایه 328i، پیشرانه تنفس طبیعی خطی شش سیلندر جای خود را به یک موتور توربوشارژ شده چهار سیلندر که قدرت و گشتاور بیشتری تولید کرده و مصرف سوخت آن را هم به شکل باورنکردنی کاهش میدهد؛ داده است. شاید طرفداران این خودرو، با دیدن موتور چهار سیلندر، آزردهخاطر شوند، اما باید بگوییم که این نمونه، نسبت به مدل قدیمیتر، سریعتر و بسیار کارآمدتر است. شاید این افراد، از شنیدن اینکه پیشرانه توربوشارژ شده خطی شش سیلندر مدل 335i، همچنان پابرجاست؛ خوشحال شوند. یک جعبهدنده خودکار هشت سرعته جدید و یک سیستم استارت/استاپ که مصرف سوخت را کاهش میدهد، تغییرات حاصل از رانشگرها را دور نگه میدارند.
در بخشهای بسیاری از این خودرو، شاهد طراحیهای مجدد، برای بهتر کردن مدل سال 2012 هستیم که رقابت با این خودرو را از پیش هم، دشوارتر ساخته است. آئودی A4 و S4، اینفینیتی G و مرسدس بنز کلاس سی، رقبای جدی این خودرو هستند. هر یک از این خودروها، مدلهای متفاوتی را ارائه میکنند که اکثراً، دارای جذابیت یکسانی هستند. بااینهمه، حتی اگر بیامو تصمیم بگیرد که خرابکاری کند، باز هم برنده این رقابت، سری 3 است.
مدل سال 2012، با تمامی اتاقهای سدان، کوپه، کروکی با سقف فلزی و استیشن، عرضه خواهد شد. به جز مدل سدان، سایر نمونهها، با همان ویژگیهای نسل قبلی ارائه خواهند شد.
مدل موردعلاقه عموم مردم، در ظاهر 328i، نمایان خواهد شد. حداقل امکاناتی که برای این خودرو در نظر گرفته شده است عبارتاند از: رینگهای 17 اینچی آلیاژدار، تنظیمات قابلتغییر راننده، چراغجلوهای خودکار، چراغهای مه شکن، برفپاککنهای خودکار، کروز کنترل، سیستم تنظیم دمای خودکار دوگانه، قابلیت تنظیم ارتفاع فرمان تلسکوپی، صندلیهای جلو با قابلیت تنظیم در هشت حالت به صورت دستی، روکشهای چرم مصنوعی مرغوب وینیلی، روکش چرمی فرمان، قابلیت اتصال گوشی از طریق بلوتوث، رابط کاربری الکترونیکی iDrive و یک سیستم صوتی با کیفیت که قابلیت پخش CD، رادیوی HD، ورودی AUX و یک رابط آیپاد و USB دارد.
مدل دودرب با فنربندی مخصوص اسپورت و مدل کروک با سقف متحرک مستحکم و 10 حالت تنظیم با حافظه برای صندلیهای جلو، متمایز میشوند. هر دو مدل دودرب، دارای چراغجلوهای تطابقپذیر زنون و صندلیهای عقب با قابلیت خم شدن، هستند. مدلهای استیشن از سدانها به وسیله تجهیزاتی از قبیل رینگهای 16 اینچی آلیاژدار، سقف سرتاسر شیشهای، بدون ورودی AUX، USB و iPod برای سیستم صوتی؛ تمیز داده میشوند. هیچیک از مدلهای ذکر شده در بالا، از ویژگی تنظیمات قابلتغییر مخصوص راننده و یا بلوتوث بهره نمیبرند؛ البته مورد آخر قابل سفارشدهی است.
مدل 335i، از پیشرانه قدرتمندتری استفاده میکند که به جز مدل استیشن برای تمامی مدلهای دیگر قابلدسترسی است. به مدل سدان، موارد زیر را هم اضافه کنید: رینگهای 18 اینچی آلیاژدار، چراغجلوهای تطابق پذیر زنون، نوربالای خودکار، سانروف، صندلیهای جلوی برقی با قابلیت تنظیم هشت حالته و قابلیت تنظیم چهارحالته برای گودی کمر و همچنین، یک آینه وسط با قابلیت خودکار ایجاد حالت شب. مدل کوپه و کروک، از امکانات یکسانی (به جز آیینههای حالت شب خودکار و نور بالای خودکار) بهره میبرند. مدلهای کروکی، روکشهای صندلی چرم با قابلیت دفع حرارت، دارند.
مدل 335i، در نمونههای کوپه و کروکی از پیشرانه ارتقا یافته، اگزوزهای اسپورت، فنرهایی با ویژگیهای اسپرتگونه بیشتر، رینگهای 17 اینچی، عناصر زیبایی منحصربهفرد، صندلیهای اسپرت و فرمان اسپورت، بهره میبرند.
اکثر امکانات و ویژگیهای مختص به مدلهای مختلف، قابلاستفاده برای یکدیگر هستند. امکانات بسیار دیگری هم وجود دارند که به صورت جزئی و کلی، قابل سفارشدهی هستند. این امکانات عبارتاند از: رینگهای بزرگتر، سیستم پارک خودکار (مدل سدان)، سیستم شستوشوی چراغهای جلو، حسگر پارک، ورود و استارت بدون کلید، سیستم کنترل فرمان فعال، صندلیهای جلوی مجهز به گرمکن، صندلیهای عقب مجهز به گرمکن (تنها در مدل سدان)، فرمان مجهز به گرمکن، سایبان برقی عقب برای مدل کوپه، سیستم ارتباط اضطراری کمکی بیامو که شامل بلوتوث هم میشود، سیستم ناوبری همراه با رابط کاربری iDrive، نمایشگر روی شیشه تنها برای مدل سدان، رادیوی ماهوارهای و سیستم صوتی ساراوند Harman Kardon.
و در پایان، مدل سدان، قابلیت استفاده از امکانات سه سطح Luxury، Sport و Modern را دارد که هر کدام از آنها، رینگهای متفاوت، رنگبندیهای جدید، تزیینات مختلف، صندلیها، فرمان و حتی تنظیمات جدید برای سیستم تعلیق را به همراه خواهند داشت.
328i سدان، مجهز به پیشرانه 2.0 لیتری توربوشارژ شده چهار سیلندر است که 240 اسب بخار نیرو و 255 پوند فوت گشتاور تولید میکند.
دیفرانسیل عقب و جعبهدنده شش سرعته دستی به عنوان تجهیزات استاندارد این مدل شناخته میشوند و البته یک جعبهدنده خودکار هشت سرعته هم به صورت سفارشی، در دسترس است. هر دوی آنها با سیستم استارت/استاپ خودکار، همراه هستند که به هنگام ایستادن خودرو، پیشرانه آن را خاموش میکند تا سوخت کمتری مصرف شود. در آزمایشهای عملکرد Edmunds، مدل مجهز به یک جعبهدنده دستی توانست تا سرعت خود را در مدتزمان 5.9 ثانیه، از صفر به 100 کیلومتر برساند. این میزان سریعتر از تمامی رقبای چهار سیلندرش است. سازمان حفاظت از محیطزیست ایالاتمتحده میزان سوخت مصرفی تقریبی این خاطره را در مسیرهای شهری و جادهای، در هر 100 کیلومتر به ترتیب 9.5 لیتر و 6.5 لیتر و به صورت ترکیبی، 8 لیتر با جعبهدنده خود کار است. این اعداد با جعبهدنده دستی، به ترتیب زیر میباشند: 10، 7 و 8 لیتر. تمامی این اعداد در کلاس موردنظر، استثنایی هستند.
328i کوپه، استیشن و کروک، از پیشرانه 3.0 لیتری خطی شش سیلندر، بهره میبرند که قادر است 230 اسب بخار نیرو و 200 پوند فوت گشتاور، تولید کند. دیفرانسیل عقب و جعبهدنده دستی شش سرعته، از استانداردهای این خودرو هستند که البته جعبهدنده خودکار و سیستم چهارچرخ محرک، قابل سفارش هستند. شرکت سازنده مدعی است که مدل کوپه با جعبهدنده دستی، قادر است تا در مدتزمان 6.2 ثانیه، سرعت خود را از صفر به 100 کیلومتر در ساعت برساند؛ سایر مدلها و جعبهدندهها، تقریباً یک ثانیه، کندتر از این نمونه خواهند بود. طبق تخمین سازمان حفاظت از محیطزیست ایالاتمتحده، مصرف سوخت این خودرو در مسیرهای شهری، جادهای و به صورت ترکیبی با دیفرانسیل عقب بدون توجه به نوع جعبهدنده در مدل کوپه، 12.5، 8 و 10.5 لیتر است. مصرف سوخت سایر مدلها و مدلهای مجهز به چهارچرخ محرک، کمی بیشتر خواهد بود.
335i، بدون در نظر گرفتن اتاقهای متفاوت، از یک پیشرانه 3.0 لیتری توربوشارژ شده شش سیلندر که قادر است 300 اسب بخار نیرو و گشتاور تولید کند، بهره میبرد. تمامی مدلهای این سری، از جعبهدنده و رانشر مشابه در مدل 328i، استفاده میکنند. شرکت بیامو، تخمین میزند که مدل سدان این سری، بتواند سرعت خود را در زمان 5.4 ثانیه از صفر تا 100 کیلومتر برساند. در آزمایشهای، Edmunds، مدل کوپه توانست زمانی سریعتر از آنچه اعلام شده است را به دست بیاورد. مصرف سوخت مدل سدان با جعبهدنده خودکار و جعبهدنده دستی، اعداد قابل توجه زیر را به ترتیب شهری، جادهای و ترکیبی نشان میدهند: 10 لیتر، 7 لیتر، 9 لیتر و 11.5 لیتر، 7.5 لیتر، 10 لیتر. مدل کوپه هم با استفاده از دیفرانسیل عقب و جعبهدنده دستی، اعداد خوبی را نشان میدهد: 12 لیتر، 8 لیتر، 10 لیتر. مدلهایی که از جعبهدندههای خودکار و سیستم چهارچرخ محرک استفاده میکنند، مصرف سوخت نسبتاً بیشتری بر اساس نوع اتاق، خواهند داشت.
335i، از پیشرانه تویین توربوشارژ 3.0 لیتری شش سیلندر استفاده میکند که 320 اسب بخار نیرو و 332 پوند فوت، گشتاور تولیدی آن است. به کمک یک اووربوست که فشار بیشتری ایجاد میکند، میزان گشتاور، موقتاً به 370 پوند فوت میرسد. جعبهدنده شش سرعته به صورت استاندارد برای این مدل نصب خواهد شد که البته جعبهدنده خودکار هفت سرعته دو کلاچه هم، به عنوان گزینهای سفارشی، در دسترس خواهد بود. در آزمایش عملکرد Edmunds، مدل کوپه با جعبهدنده دستی، توانست سرعت خود را در مدتزمان پنج ثانیه، از صفرکیلومتر در ساعت به 100 کیلومتر بر ساعت برساند. مصرف سوخت این خودرو با جعبهدنده دستی و خودکار، بدین قرار است: 12.5 لیتر، 9 لیتر، 11 لیتر و 13.5، 9.5 لیتر، 12 لیتر.
تمامی مدلهای 2012 سری 3، دارای تجهیزات ایمنی از جمله: ترمزهای ضد قفل، سیستم کنترل پایداری و اصطکاک، کیسههواهای جانبی و پردهای برای سرنشینان جلو است. مدل سدان از کیسههواهای زانویی هم، برای سرنشینان جلو، بهره میبرد. مدل کروکی، فاقد کیسههواهای پردهای است، اما در عوض کیسه هواهای جانبی تا قسمت سر سرنشینان باز میشوند و همچنین حلقههای ضد واژگونی هم برای این مدل در نظر گرفته شده است. سیستم کنترل پایداری با به کارگیری چندین ویژگی، به نحوی طراحی شده است که عملکرد ترمزگیری را بهبود بخشد، مواردی همچون پاک کردن و خشککردن مکرر چرخههای ترمز به هنگامیکه برفپاککنها مورداستفاده قرار میگیرند و یا اِعمال ترمزگیری خفیف به هنگامیکه راننده، پای خود را ناگهان از روی گاز، برمیدارد. سیستم تماس اضطراری بیامو هم، قابل سفارش است.
در آزمایش ترمزگیری Edmunds، یک مدل 328i، با رینگهای 18 اینچی و لاستیکهای تابستانی و در سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، خط ترمز 35 متری از خود بر جای گذاشت؛ این میزان، یک عدد متوسط را نشان میدهد.
مؤسسه بیمه امنیت راه، در آزمایش تصادف از جلو، بغل و استحکام سقف، امتیاز «خوب» را به مدل سدان داد. مدل کروکی، امتیاز «خوب» را در تصادف از جلو به خود اختصاص داد؛ در تصادف از بغل هم، امتیاز «حداقل» قابلقبول را به خود اختصاص داد.
مدل سدان، نسبت به سایر نمونهها، مخصوصاً در قسمتهای جلوداشبورد، دربها و کنسول وسط، بهروزرسانیهای جدیدتری را به خود دیده است. زاویههای تیز و تزئینات چندلایه، جایگزین خطوط ساده و برآمدگیهای نسل قبلی شدهاند، برای آذینبندی داخل خودرو، از مواد مختلفی همچون، آلومینیوم و طرح چوب، استفاده شده است.
نشانههای همیشگی خودروهای بیامو، یعنی، درجههای عقربهای کلاسیک، ارگونومی محسوس و در کل، زیبایی هنری؛ همچنان به قوت خود باقی هستند. مدل سدان با سه سطح از امکانات، تحت عنوانهای Luxury، Sport و Modern که رنگبندی و تزئینات داخلی خودرو را تغییر میدهند، همراه خواهد بود. با این ویژگیها، خودروی موردنظر شما به نمونه دلخواهتان، نزدیکتر خواهد بود.
صندلیهای معمولی این خودرو، نرم و راحت هستند و این در حالی است که صندلیهای اسپورت، بسیار راحتترند. مواد مورداستفاده و کیفیت ساخت، استثنایی هستند؛ حتی روکشهای چرم مصنوعی، بسیار راحتتر و بهتر از آن چیزی است که انتظار میرود. روکشهای ضد حرارت مدل بدون سقف، یک راهحل بسیار خوب برای خنک نگهداشتن پشت سرنشینان، هستند. رابط کاربری iDrive، زیبایی بصری بیشتری دارد و یکی از بهترین نوع آنهاست که حتی در مدل سدان، بهبودیافته و حالا مجهز به یک صفحهنمایش 6.5 اینچی است که آن را شبیه به یک گوشی هوشمند، کرده است. این نمایشگر به شما کمک میکند تا در میان فهرستهای متراکم بیامو، گردش کنید. این موضوع زمانی واقعاً جالب میشود که بدانید، در صورت سفارش، این ویژگیها به همراه سیستم ناوبری، ارائه خواهند شد.
صندلیهای عقب این خودرو بدون در نظر گرفتن نوع اتاق، در میان سایر خودروهای لوکس میانرده، بسیار جا دارد هستند. در مدل سدان جدید که طول خودرو افزایش یافته است، مقداری فضای پای بیشتر برای سرنشینان جلو و عقب، فراهم شده است. فضای صندوق در مدل دودرب، معمولی است و این در حالی است که فضای صندوق مدل استیشن، 1727 لیتر است. در مدل کروک، وقتیکه سقف، بسته است، فضای بار منطقی به شما ارائه میشود؛ اما در صورت باز شدن سقف، همانطور که انتظار میرود، از این فضا، به میزان قابلتوجهی کاسته میشود؛ اما همچنان، امکان جا دادن یک چمدان چرخدار متوسط و یا دو ساک کوچک، وجود دارد.
با وجود یک موتور چهار سیلندر توربوشارژ شده پایه، فرمان الکترونیکی، چندین حالت قابل تنظیم رانندگی و شاسی کاملاً جدید، تجربه رانندگی با مدل سدان کمی متفاوتتر از مدلهای قبلی است. این خودرو، همچنان از عکسالعمل بالایی برخوردار است، اما فرمانپذیری آن نسبت به مدلهای قبلی، کمی افت کرده است. عاشقان رانندگی، بهاحتمالزیاد ترجیح میدهند که حس پویایی و تازگی مدلهای کوپه و کروکی، کمی بیشتر از این حرفها باشد. مدل سدان جدید، سواری بهتری دارد و همچنان به عنوان یک گزینه بسیار مناسب جهت مسافرتهای طولانی، باقی خواهد ماند؛ این ویژگیها را باید مدیون سواری نرم و اتاق آرام آن دانست؛ اما از نظر ویژگیهای رانندگی استثنایی، باید گفت که دیگر این سری، آن خودروی چشمگیر کلاس اسپرت سدان نیست.
اما باید گفت که شکایتی از پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ شده مدل 328i سدان، نداریم. این خودرو، شتابگیری سریعتری دارد و آلودگی کمتری هم ایجاد میکند. بیشتر خریداران، از این پیشرانه راضی خواهند بود؛ اما باید نمونه قدیمی شش سیلندر خطی را هم تجربه کنید؛ مدل 335i، میزان گشتاور توربوی بسیار فراوانی را ایجاد میکند که قابلتوجه است. مدل 335is، پا را از این هم فراتر میگذارد و به نظر وسوسهانگیزتر از بقیه، میرسد.