پیشنهاد فروش خودرو مدل سیتروئن مدل C5 2015
وقتی که خبر آمدن مدل گران قیمت Limited یک خودرو ای به بازار می اید، بعضی از خریداران فورا برای خریداری آن تصمیم می گیرند و پول پیش هم در نمایندگی میگذارند که اولین نفر باشند برای خریداری آن و ما این کار را اصلا توصیه نمیکنیم. اما اگر چنین اشتباهی را برایه سیتروئن C5 ۲۰۱۵ Limited Edition سدان انجام داده اید با شنیدن خبر ورود آن به بازار خودرو ما به شما کاملا حق می دهیم.
به غیر از مارک غلط اندازش که دل همه را آب میکند، سیتروئنC5 Exclusive واقعا تک و خاص است با موتور قوی تر و بزرگتری که ارائه می شود نسبت به دیگر C5 های مدل معمولی.
موتور آن چهار سیلیندر با پیشرانه ۲/۲ لیتری است که قادر به تولید ۱۵۰ کیلوات (۲۰۱ اسب بخار) قدرت در ۳۵۰۰ rpm و ۴۵۰ نیوتن متر (۳۳۲ پا-پوند ( (foot-pound) گشتاور در ۲۰۰۰ rpm میباشد.
خودرو سازی سیتروئن موتور آن را "موتور قدر" نام گذاشته که بعدا در مورد مشخصات موتور نظر داده می شود. اما متأسفانه مدل استیشنن واگن خوش استیل با این موتور ارائه داده نمیشود که واقعا حیف است.
در استرالیا فقط ۳۰ نمونه از آن به فروش خواهد رفت که تمام آنها سدان خواهند بود که معادل یک چهارم فروش C5 در امسال بوده. طبق گفتههای خودرو سازی سیتروئن، بیش از نصف خودروهایی که ارائه خواهند شد پیشا پیش به فروش رفته است. اما این را هم باید گفت که کمبود خودرو هم نیست که همه برای خرید C5 صف بکشند، چون فقط ۷۶ دستگاه از آنها تا آخر ماه ژوئیه ۲۰۱۵ به فروش رفته است.
اما خودرو سازی سیتروئن اعلام کرده است که ارقام فروش پایین این مدل از خودرو هایش آنچنان نگران کننده نیست، چون این خودرو دلخواه خریدارانی خواهد بود که میدانند چه خودرویی به دردشان میخورد.
رقبای C5 که سدانهای قد متوسط و انتخاب خوبی هستند مثل: سوبارو لیبرتی، هیوندای سوناتا، فولکس واگن پاسات، فورد ماندئو، یا حتا هولدن کاله س معروف. اما آیا C5 چیزی دارد که در این خودروها وجود ندارد!
ضمن اینکه C5 Exclusive به ۵۹،۹۹۰ دلار قیمت گذاری شده و با این حساب میبایست یک خودرو الگانسی باشد. اما باز سدانهای الگانس دیگری هم هستند که به این قیمت نزیکند و انتخاب خوبی خواهند بود مثل: آئودی A4، بی ام و سری ۳ ، و مرسدس بنز C کلاس.
حال سوال این است که چیز متفاوتی در C5 وجود دارد که چنان مبلغی را خریدارانش میبایست به خاطر آن پرداخت کنند؟ یکی از دلیلش این است که C5 یکی از خودروهای قدر و باقی مانده سیتروئن است و تنها خودرو یی است که در این خودرو سازی فرانسوی برای فنر بندی آن از سیستم hydropneumatic استفاده می شود.
بر رسیهای دیگری هم انجام خواهد شد برای شناخت بیشتر این خودرو و برای شروع ابعاد آن را بر رسی میکنیم. طول آن ۴۷۷۹ میلیمتر، عرض؛ ۱۸۶۰ میلیمتر، ارتفاع؛ ۱۴۵۸ میلیمتر و فاصله بین محور جلو و عقب آن ۲۸۱۵ میلیمتر میباشد که ابعاد آن مثل دیگر سدانهای متوسط است.
خودرو سازی سیتروئن اعلام کرده است که به اندازه مبلغی که خریداران خودرو هایش پرداخت می کنند بیشترین تجهیزات را ارائه می دهد. پس با این حساب تجهیزات زیادی به صورت استاندارد میبایست روی مدل Exclusive این خودرو ارائه شود.
لیست تجهیزات ارائه شده شامل: چرخهای ۱۹ اینچ، چراغهای جلو که هر سمت دارای دو لامپ زنون با نوار لامپهای LED که در طول روز روشن میمانند،چراغهای جلو به صورت خودکار روشن خواهند شد، برف پاک کنهای اتوماتیک، سقف برقی، شیشه و پنجره های عقب دارا ی سایبان، کنترل دما اتوماتیک برای دو ناحیه، دریچههای هوا برای سرنشینان عقب، سنسورهای جلو و عقب برای پارک، دوربین نمایشگر عقب، سیستم ناوبری، و سیستم صوتی استریوبا هشت پخش صدا می شود.
از نظر فضا ی جا در کابین می شود گفت که به اندازه کافی جای دار و راحت است اما نه در حد دیگر رقبا ی خودش. ضمن اینکه جلو داشبورد خیلی به سبک قدیمی طراحی شده اما با حضور سیستم با صفحه لمسی رنگی در وسط برای به روز کردن طراحی آن کمک کرده. از نظر فضا ی نشیمن هم، صندلیها دارای روکش چرمی هستند و صندلیهای جلو قابل تنظیم به صورت برقی و دارای گرمکن هستند و صندلی راننده دارای بالشتک برای ماساژ میباشد که در رانندگی های مسافت نزدیک یا طولانی راحت خواهند بود. ردیف سوم هم به اندازه کافی جا در است اما برای افراد با جثه بزرگ تنگ خواهد بود.
ضمن اینکه فرمان عجیب و قریب C5 با فرمان دیگر خودروها کاملا متفاوت است. چون فرمان C5 دو تیکه است، و یک تیکه ی آن ثابت در جایه خود قرار گرفته و با چرخش فرمان تکان نمیخورد و یک سری کلیدهای کنترل رو ی آن نصب است. تیکه ی دوم فرمان غربیلک است که برای هدایت خودرو قابل تکان خوردن است. به همین رانندگی با چنین فرمانی نیاز به عادت زیاد دارد و دست رسی به کلیدهای کنترل که روی بخش ثابت فرمان قرار گرفته در حال رانندگی کار راحت نخواهد بود.
از نظر فضا ی جا ی بار هم انچنان نیست، چون در این زمینه از یک خودرو ی فرانسوی نمیشود انتظار زیادی داشت، اما در کنار هر چهار در خودرو یک فضا ی کوچکی برای جا دادن وسایل طراحی شده و فقط یک جا لیوانی برای ردیف جلو مهیا شده در حالی که برای سرنشینان عقب با خواباندن بالشتک وسط دو جا لیوانی وجود دارد. ضمن اینکه برای جا دادن اسکیهای خود بار بند دارای حمل ست اسکی میباشد. اما برای این کلاسه خودرو فضا ی صدوق کوچک است و ۴۳۹ لیتر میباشد.
ایمنی C5 به اندازه کافی است چون دارای تجهیزات ایمنی همچون: کیسه هوا برای سرنشینان جلو، کیسه هوا پرده ای در جلو و عقب، کیسه هوا در جلو پا راننده، سیستم stability control به صورت الکترونیک، و هشدار فشار باد لاستیکها توسط کامپیوتر نمایشگر خودرو میباشد. اما تجهیزات ایمنی که از تکنولوژی بالایی برخوردار است مثل: دوربین نمایش گر نقطه کور یا سیستم جلو گیری از تصادفات احتمالی با فعال سازی ترمزها به صورت اتوماتیک در C5 ارائه نمیشود.
ضمن اینکه C5 رانندگی نرم و خوبی را ارائه می دهد به خاطر دارا بودن سیستم " Hydractive 3+"با فنر بندی hydropneumatic که دارد. چون با این سیستم ارتفاع خودرو از طریق کمک فنر آن قابل تنظیم است. ضمن اینکه به چهار حالت ارتفاع قابل تنظیم است: خیلی پایین، پایین برای رانندگیهای طولانی و پر شتاب، معمولی برای عبور از جادههای خاکی یا دارای دست اندازهای زیاد، و خیلی بلند. اما در کل از طریق این سیستم، C5 به صورت هوشمند نسبت به سرعت رانندگی قابل تنظیم است.
رانندگی C5 در در بزرگ راه ها حرفی ندارد که انگار ساخته شده برای مسیرهای طولانی، چون در آزمونهای ما با رانندگی بیش ۸۰۰ کیلومتر در آزاد راه اصلا راننده را خسته نمی کند.
اما قابل گفتن است که خودرو ی انچنانی هم نیست که همه را شیفته ی خودش کند، چون عکس العمال جعبه فرمان آن کند است، وقتی هم دست اندازها را راد میکند سر رو صدا به داخل کابین خواهد آمد، و پیچها را به کندی رد میکند. اما وقتی که پا ی خود را محکم روی پدال گاز فشار دهید در یک پیچ، گشتاور موتور آن را حس خواهید کرد.
اما در یک مسیر مستقیم خوب شتاب میگیرد. چون این سدان ۱۶۶۰ کیلوگرمی ۸ ثانیه زمان نیاز دارد تا از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت شتاب بگیرد که این مدت زمان برای خودرویی در این کلاسه قابل قبول است.
در دور موتور متوسط، موتور C5 قادر به شتاب گیری نیست و در دور موتور زیر ۲۰۰۰ rpm هم کم زور است. اما در کل سیتروئن C5 دارای موتور ساکت و مستثنی از ایراد و مشکلات است که در موتور قبلی وجود داشت. اما با این وجود باز هم وقتی که خودرو ثابت کار میکند لرزه کمی در کابین قابل حس است.
موتور C5 با یک جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک هم خوان است به صورت استاندارد و این جعبه دنده در بزرگراهها به خوبی جوابگو است و گشتاور بالا ی موتور هم خیلی کمک میکند به جعبه دنده برای شتاب گیری و دنده معکوس گرفتن با آن هم به نرمی انجام می شود. در شهر هم سرعت گرفتن به خوبی انجام می شود و هیچ نقصی یا تاخیر در تعویض دنده در جعبه دنده آن مشاهده نشده است.
سیتروئن C5 همراه با ضمانت شش ساله و کیلومترا نا محدود ارائه می شود که این خریداران زیادی را به سمت این خودرو می کشد علاوه بر اینکه اخیرا خودرو سازی سیتروئن اعلام کرده است که خدماتی را برای شش سال یا 90000 کیلومتر و شش سال امداد جادهای نیز ارائه می دهد، و مسلما با این شرایط سیتروئن خریداران زیادی را جذب میکند.
در نهیات می شود گفت که سیتروئن C5 ۲۰۱۵ نه از تجهیزات الگانسی برخوردار است بر عکس رقبای خودش و خودرو ی الگانسی هم به حساب نمیآید با قیمتی که رو یه آن گذاشته شده. اما اگر واقعا دنبال یک سدان اروپایی هستین با همین قیمت، خودروهایی مثل: مرسدس بنز C کلاس، آئودی A4، و بی ام و سری ۳ پیش نهادهای خیلی خوبی هستند.
:: بازدید از این مطلب : 322
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1